sobota, 28 maja 2011

Kruche ciasteczka

Zanim o cieście z rabarbarem, to o kruchych ciasteczkach. Dostałem od Marysi i Artura z Koła (dzię-ku-ję!) śliczne foremki w kształcie zwierzątek. Aby więc odwdzięczyć się za podarunek, przygotowałem kruche ciasteczka. Robi się je bardzo prosto i szybko, szczególnie, jeśli ma się do dyspozycji coś na kształt robota kuchennego. Efekt zaś jest nadspodziewanie smaczny, dzięki zaś foremkom cieszy również oko.

Składniki:

  1. 1 szklanka mąki
  2. 3 łyżki cukru pudru
  3. pół kostki (100 g) masła
  4. 1 jajko
  5. szczypta soli
  6. łyżeczka cynamonu lub kilka kropli aromatu migdałowego
Przygotowanie:

Masło, mąkę i cukier puder wrzuciłem do blendera i zmiksowałem. Dodałem jajko, szczyptę soli i ponownie zmiksowałem. Na końcu cynamon lub aromat - i ponownie zmiksowałem :). Zawinąłem ciasto w folię i włożyłem do lodówki na jakieś pół godziny, by stwardniało. Piekarnik rozgrzałem do 175 stopni Celsjusza. Ciasto wałkowałem na grubość około 3 mm i wycinałem z niego zwierzątka. Układałem na papierze do pieczenia i piekłem około 12 minut.

Zdjęcia tym razem ładne, wykonane przez Kasię (dzię-ku-ję!). Zapewne w celach estetycznych powinienem ją częściej o to prosić.







2 komentarze:

  1. Ciasteczka wyglądają bardzo smakowicie i to nie tylko na interesujących fotografiach.Wiem, bo kosztowałam resztek wypieku z poprzedniej partii podczas kurtuazyjnej wizyty w Krakowie :-)) MaMa

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale jak to wizja fotografa zmienia wygląd Twoich pyszności...

    OdpowiedzUsuń